Gaël Bourmaud – a kiállításon bemutatott legfiatalabb művész – 1975-ben született a Párizs közelében található L’Isle Adam-ban. Tanulmányait az Université Paris VIII képzőművészeti szakán kezdte meg, majd ösztöndíjjal a granadai Képzőművészeti Iskolán tanult tovább. A párizsi egyetemen tanító japán művész, Satoru Sato meghatározó hatást gyakorolt az ifjú festőre: felhívta a figyelmét a köztéri, monumentális művészet kérdéseire és megismertette vele a nemzetközi MADI művészeti mozgalmat. Bourmaud úgy nyilatkozott, hogy akkoriban már kísérletezett azzal, hogy a geometria segítségével „kitörhessen” a hagyományos négyszögű, szabályos keret korlátaiból, így természetes volt számára a MADI-hoz való csatlakozás.

A francia festő utazásai nagymértékben befolyásolták művészeti szemléletének alakulását. Granadában az iszlám művészet díszítőmotívumainak elkápráztató geometrikus világa ragadta magával. Hollandiában pedig a De Stijl mozgalommal ismerkedett meg, amely megerősítette a konstruktív művészetben vetett hitét.

Bourmaud fiatal korától fogva a négyzet megszállottjának tartja magát. A négyzet művészetének alapját, elkerülhetetlen kiindulópontját képezi – gyakorlatilag szinte kivétel nélkül az összes kompozíciója középpontjában áll.

A művész megtévesztően egyszerű vizuális játékokra építi fel kompozícióit. Alkotói kísérletezéseinek legfőbb problematikáját két forma – az esetek többségében két négyzet – találkozásából létrejövő, egyszerre harmonikus és fezültséggel teli párbeszéd képezi. A két alakzat metszése ugyanis újabb formákat, izgalmas kontrasztokat eredményez. A formák közötti finom eltolódás meglepő optikai hatást vált ki, sok esetben a mozgás érzetét kelti. Az általuk bezárt szög, a köztük lévő távolság vagy a sok különféle színösszeállítás számtalan variációra ad lehetőséget.

Az alkotások szerkesztésekor egyaránt érvényesül a pontosság, a szigor és a játékosság. A négyzet számtalan átváltozáson megy keresztül Bourmaud kompozícióiban: megbillentve, átalakítva, átszabva, néha csak sejtetve jelenik meg a vásznon. Ezek a vizuális kísérletek felfedik az alapforma különleges erejét, kihangsúlyozzák tökéletességét és kiegyensúlyozottságát.

Bourmaud viszonylag korlátozott színskálával dolgozik (kompozícióiban többnyire két-három színt jelenít meg), nem zárkózik el azonban az erőteljesebb tónusok használatától – bizonyos alkotásaiban élénk, vidám vörösek, sárgák, kékek is felvillannak.

A monumentális művészet terén folytatott tanulmányai révén feltámadt érdeklődése a köztér, az urbanisztika iránt. Bourmaud a párizsi Atelier d’art urbain (Városi Művészeti Műhely) egyik alapítója. Az egy várostervező-építészből és három képzőművészből álló csoport tervezési munkákkal, különféle kutatásokkal foglalkozik.

Bourmaud Franciaország és a MADI szülőhazája, Argentína között osztja meg idejét. Az utóbbi években különféle monumentális szobrászati pályázatokon vett részt Franciaországban, Argentínában és Spanyolországban. Gaël Bourmaud a 2000-es évek eleje óta rendszeresen szerepel egyéni és csoportos kiállításokon. 2009-ben egy, a párizsi Galerie Olivier Nouvellet által szervezett kiállításon egy másik francia művész (Joël Froment), valamint két magyar képzőművész – a Párizsban dolgozó Nem’s Judith és a Belgiumban élő Horváth Pál – társaságában mutatta be alkotásait.