Mitsouko Mori 1944-ben született Japánban. A Tokiói Művészeti Egyetemen végezte el tanulmányait, ezt követően több évig tanárként dolgozott szülőhazájában. Mori mindig is vonzódott Franciaország és a francia kultúra iránt, amelyet filmek és olvasmányai révén ismert meg. 1970-ben francia állami ösztöndíjban részesült, amelynek köszönhetően egy évet tölthetett a Marseille-Luminy Művészeti és Építészeti Iskolán. Ezt követően Mori 1972-ben véglegesen letelepedett a francia fővárosban, felvételt nyert az Ecole Nationale des Beaux-Arts-ra, ahol 1975-ig folytatta tanulmányait.

Mitsouko Mori az egyik azon kevés Párizsban élő és alkotó japán származású művészek közül, akik a konstruktív absztrakció felé fordultak. Alkotásaiban mindig egyszerű geometrikus alakzatokat alkalmaz: háromszögeket, köröket, négyzeteket. Ezek mellett az 1990-es évek óta az ötszög vált művészetének központi elemévé. Ez a különleges, a művészetben kevéssé használt forma Mitsouko Mori ismertetőjelévé vált.

Az ötös számnak - a keleti kultúrákban, elsősorban a kínai civilizációban - tulajdonított erős szimbolikus töltet jól ismert, a művésznő azonban nem társít a pentagonhoz különösebb jelentést és a néző számára nyitva hagyja a különféle interpretációs lehetőségeket.

A művész színvilága - formai eszköztárához hasonlóan - igencsak letisztult, számos alkotása a fehérre, feketére, szürkére épül. Emellett előszeretettel alkalmaz vörös és sárga tónusokat. Egyszerűsége ellenére a japán alkotó művészi világára egyáltalában nem jellemző a túlzott szigor, vagy a képzelőerő hiánya. Alkotásaiban ugyanis az ötszög számtalan variáción, kísérleti szakaszon megy át. Finom színhatásokkal, egyes átlók meghúzásával a művész dinamikussá teszi ezt az alapvetően egyensúlyt, nyugalmat, mozdulatlanságot sugalló alakzatot. Az így létrehozott sík felületeknek köszönhetően felborul a szimmetria, a formát izgalmas, játékos belső ritmusok teszik különlegessé. Úgynevezett „pentamorfózisaiban” pedig az ötszög más formákkal találkozik, amelyekkel egybeolvadva sajátos átváltozásokon megy át. A festészet mellett Mori más technikákkal is próbálkozik - többek közt a neon segítségével viszi tovább művészeti kísérletezéseit. Ezen alkotásaiban Mori felhasználja a különleges médium adta lehetőségeket, kiemeli a fénnyel létrehozott vonalak finomságát, az így születő formák egyszerre hideg és költői auráját.

2004 őszén a dallasi MADI Museum ösztöndíjasaként számos művet készített az intézmény számára. Ezek közé tartozik egy, a Múzeum megnyitása alkalmából készült három részből álló nagyszabású falfestmény is.

A japán művésznő alkotásai számos európai és Európán kívüli múzeumban szerepelnek (Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris, Franciaország; MACLA Museo de Arte Contemporaneo Latinoamericano, La Plata, Argentína; Museum of Geometric and MADI Art, Dallas, USA.)

1969 óta Mitsouko Mori rendszeresen vesz részt csoportos és egyéni kiállításokon. A párizsi Salon des Réalités Nouvelles állandó kiállítója. Emellett japán művészeti körökben is számon tartják, Tokióban a Center Point Gallery képviseli a művészt. Mitsouko Mori a MADI mozgalom tagjaként rendszeresen csatlakozik a csoport által szervezett kiállításokhoz és rendezvényekhez.